7 claus per entendre la evolució de la economia digital al món
7 claus per entendre la evolució de la economia digital al món
Malgrat els atacs contra la globalització, el moviment de dades transfronterer creix de forma exponencial. El flux de dades genera més creixement del PIB global que el tradicional comerç de mercaderies. L’automatització, la intel·ligència artificial, l’Internet de les Coses i l’economia col·laborativa estan canviant la forma en la qual gestionem els nostres negocis i les nostres vides”.
Així de rotund arrenca l’informe “Digital Planet 2017”, que analitza l’evolució de l’economia digital en 60 països, a través d’una combinació de més de 100 indicadors. El resultat mostra el ritme de digitalització a cada país, identifica les implicacions en termes d’inversió, innovació i prioritats polítiques i avalua la “confiança digital”. Tot això, prenent com a període d’anàlisi entre 2008 i 2015, anys en els quals l’estudi constata que la digitalització s’ha convertit en element central de l’economia, fins al punt (assegura) de ser responsable d’un terç del creixement global del PIB en 2014.
L’informe parteix de la base que la competitivitat de l’economia digital d’un país depèn de dos factors: l’estat de digitalització en el qual es troba i (més important) el ritme que ha mantingut en els últims vuit anys, que condiciona el seu potencial i perspectives de digitalització. En funció d’aquestes variables, classifica els països en quatre estadis:
Espanya, encara davant el repte de la digitalització
El diagnòstic que el “Digital Evolution Index” dibuixa per a Espanya no és molt halagüeño: ho situa en l’estadi de Watch Out, és a dir, amb amplis reptes encara en matèria de digitalització.
En concret, Espanya ocupa el lloc 25º de 60 en l’índex d’evolució digital, que encapçalen Noruega, Suècia, Suïssa, Dinamarca i Finlàndia. Però cau fins al 39º en el rànquing de ritme digital, liderat per Xina, Malàisia, Bolívia, Kenya, Rússia i Turquia.