Els 10 mercats principals de Comerç Electrònic

 

AT. Kearney publica el 2015 Retail Index I-Commerce Global, un estudi on es destaquen els grans i petits mercats de ecommerce, els països que sempre van a ser gegants de comerç electrònic a causa de la seva grandària, i aquells considerats emergents. En aquesta ocasió, Estats Units s’alça amb el nº1 del rànquing, relegant a la segona posició del podi a Xina. Regne Unit, arran del seu creixement en 2014, s’ensenyoreix del tercer lloc.

 

A Europa, Regne Unit (tercer), Alemanya (5º) i França (6º) pugen fins a un punt en l’índex, mentre que Bèlgica (un augment del 15º al 9º lloc), Dinamarca (fins a 13 punts al 15º) i Espanya (entra en els rànquings en 18º posició) han publicat un progrés impressionant.
El mercat del comerç electrònic a Àsia del Pacífic segueix creixent – aviat serà la regió més gran del món en termes de vendes en línia- però molts països asiàtics baixen en l’Índex d’aquest any. Xina, l’anterior capdavanter, ha perdut la seva facturació pel que fa a Estats Units. Això es deu al fet que la seva taxa de creixement s’ha ralentit. Una gran part del seu creixement futur serà sobre la inversió en infraestructura, suport logístic (una clau per al creixement del comerç electrònic al detall), i la despesa del consumidor.
A Amèrica Llatina, mentre que Mèxic entra en el rànquing en el lloc 17, Brasil i Argentina cauen abruptament en l’índex, a causa de les seves respectives desacceleracions macroeconòmiques. Reptes fonamentals d’infraestructura -logística i transport a Brasil, les regulacions governamentals a Argentina- poden obstaculitzar el creixement del comerç electrònic en el futur.
El Global *Retail I-*commerce *Index és un rànquing dels 30 països sobre la base de nou variables, incloent els factors macroeconòmics selectes, així com aquells que examinen l’adopció de consum de la tecnologia, comportaments de compra, la infraestructura i les activitats de venda al detall específics. L’Índex equilibra indicadors actuals del mercat i-retailer amb els quals prediuen el potencial de creixement futur.

 

Accés al estudi de AT Kearney sobre els 10 mercats de Comerç Electrònic més importants