No és només vendre més, sinó millor: la següent fase en la internacionalització de l’economia espanyola
Article del Real Instituto Elcano valorant els resultats de les exportacions del estat espanyol dels darrers anys )
El creixement de les exportacions i la contribució positiva del sector exterior al creixement econòmic ha estat, sens dubte, una de les millors notícies de l’economia espanyola en els últims anys i segurament representi un dels canvis estructurals més rellevants del model econòmic espanyol en dècades. No obstant això, no es pot ocultar que la consideració d’Espanya com a potència exportadora (o, millor dit, internacionalitzada) emmalalteix de certes febleses, i també que on menys es posa l’accent és en el grau de qualitat i diferenciació mitjà de l’oferta de productes i serveis espanyols. Tradicionalment a Espanya ha preocupat vendre més que vendre millor, i això es tradueix en una insuficient inversió en el desenvolupament d’avantatges competitius diferents del preu (marca, innovació, tecnologia, etc).
Accés a l’ article del Real Instituto Elcano
cOMERÇ iNTERNACIONAL | Espanya | EXPORTACIONS