Calvet defensa les actuacions a la C55 i reconeix que el govern no disposa del pressupost per al desdoblament
Tenir unes infraestructures pròpies del segle XXI, que facilitin tant el transport de mercaderies com la mobilitat de les persones. Aquestes són les demandes que representants del teixit empresarial del Bages han fer aquest matí al conseller de Terrritori i Sostenibilitat, Damià Calvet, que ha participat en un esmorzar empresarial organitzat per la Cambra de Comerç de Manresa. El president de la Cambra, Pere Casals, ha obert l’acte reclamant unes infraestructures viàries que permetin una logística competitiva per a les empreses. En l’àmbit ferroviari, la seguretat i la rapidesa dels trajctes han estat les principals demandes, juntament amb la connexió del territori amb el corredor Mediterrani.
Calvet ha reconegut el dèficit de comunicacions històric de Manresa i el Bages, però ha assegurat que és un dels territoris al que s’han dedicat més esforços des del seu departament. El conseller ha defensat les actuacions fetes per millorar la seguretat a la C55 i el sistema de descomptes a la C16. Ha afirmat que s’hi han invertit més de 14 milions d’euros i que es preveu invertir-ne 12,8 més. Pel que fa al desdoblament, ha admès que el govern no disposa dels 115 milions d’euros que caldria per fer-lo efectiu. També ha expressat la voluntat de treballar per implantar l’Eurovinyeta, tot i que no ha concretat terminis.
Pel que fa al transport ferroviari, el conseller ha criticat l’anunci fet aquesta setmana pel ministeri de Foment a la delegació bagenca que es va desplaçar fins a Madrid, assegurant que aquesta inversió fa més de 10 anys que s’hauria d’haver fet, ja que estava inclosa al Pla de Rodalies de Renfe. Calvet ha reclamat reobrir el traspàs de Rodalies perquè “qui no paga, no mana. Els diners del dèficit tarifari han d’anar a la Generalitat”.
Entre els temes que s’han tractat en el col·loqui amb els assistents, a més de la seguretat a la C55, hi ha hagut l’equilibri i l’ordenació territorial, amb la necessitat d’apostar per models de gestió supramunicipal. En aquest sentit, el conseller Calvet ha afirmat que “Catalunya ha d’afrontar una autèntica reforma estructural respecte la governança municipal”. Des de l’auditori s’ha fet notar al govern que hi ha reivindicacions de solucions necessàries, que no es poden posposar eternament.
Bages | carreteres | infraestructures | Manresa | tren