La Cambra acompanya deu empreses catalanes a obrir mercat a Japó i Corea
La Cambra de Comerç de Manresa, amb el suport de les oficines comercials de la Cámara de España a Seúl i Tòquio, ha organitzat dues missions comercials a Corea del Sud i Japó en les quals han participat deu empreses catalanes del sector agroalimentari, que han mantingut una seixantena de contactes amb potencials clients als dos països. A banda, els participants han visitat dues fires del sector agroalimentari i han analitzat les principals cadenes comercials de cada país per veure el tipus de productes que ofereixen i identificar els seus importadors. La missió forma part del Pla d’Acció Internacional de les Cambres catalanes per aquest any 2024.
A Corea del Sud, les empreses participants van mantenir un total de 31 reunions amb destacats importadors del país com Samsung Wellstory, Hansong Food o Chun Ha Corporation, els quals van mostrar molt interès pel catàleg de productes que oferien els exportadors catalans, principalment carn de porc, oli d’oliva, vi i complements alimentaris. A banda d’aquestes reunions, el grup va aprofitar per visitar la fira Seul Food Hotel, on també van mantenir reunions comercials amb distribuïdors coreans i van analitzar el catàleg de productes dels expositors asiàtics.
Al Japó es van mantenir 28 reunions amb importadors japonesos com AEON Retail, Sukorini o Oasis Corporation, que també es van mostrar molt interessats en els productes catalans, entre els quals hi havia vins i caves de diferents DO catalanes, productes com el cacau i el cafè, i oli d’oliva. Durant l’estada al Japó els participants a la missió van visitar la fira Japan Food Expo, on també van mantenir trobades amb una empresa japonesa expositora.
Un mercat molt interessant
Amb una població de 125 milions de persons al Japó i 51,5 milions a Corea del Sud, les dues potències asiàtiques despunten com a mercats objectius per a les empreses catalanes que busquen ampliar la serva cartera de clients a mercats exteriors. L’alt poder adquisitiu, el fort posicionament dels productes mediterranis i la forta demanda de productes d’alta qualitat posicionen a aquestes dues potències asiàtiques com a mercats prioritaris per a la comercialització de productes com el vi, la carn de porc, el cafè, el cacau o l’oli d’oliva.
A banda, els tractats de lliure comerç entre la Unió Europea i aquests dos països faciliten les exportacions catalanes, eliminant aranzels i simplificant tràmits duaners, tot afavorint l’accés als mercats i fent que els productes catalans siguin més interessants per als importadors que els de la seva competència internacional.