La Plataforma pel Desdoblament de la C-55 reclama un compromís ferm del govern per a l’estudi del 2+2
La Plataforma pel Desdoblament de la C-55 eleva el to de la seva reivindicació perquè abans de l’estiu hi hagi un estudi informatiu que contempli la possibilitat d’un 2+2 per aquesta infraestructura. Les entitats impulsores de la Plataforma han explicat avui que en una reunió celebrada el passat 17 de març la consellera Sílvia Paneque va prendre aquest compromís però que posteriorment, en una trobada amb la Cambra de Contractistes d’Obra de Catalunya, el director general d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, no va fer cap referència a aquesta opció. Des de la Plataforma es va valorar molt positivament la predisposició de la conselleria per ampliar l’abast de l’estudi informatiu i incloure el 2+2, però denuncien que passades unes setmanes no s’ha vist cap moviment al respecte.
És per aquest motiu que avui la Plataforma ha fet públiques les línies vermelles que va presentar en aquesta reunió amb la consellera i que són les següents:
1. Desdoblament total 2+2 entre Manresa i la C-58
2. Execució per fases sí, però amb trams de 2+2. No primer un 2+1 i després ampliar a 2+2
3. C-55 desdoblada 2+2 amb funcionalitat d’autovia, sense trams urbans ni velocitats inferiors a 100 km/h
4. Nou accés nord a Sant Vicenç de Castellet
5. Tramitació amb caràcter d’urgència. Terminis:
• Estudi Informatiu 2+2 i Estudi d’Impacte Ambiental juny 2025
• Projectes constructius juny 2026
• Inici d’obres juny 2027
6. Crear una comissió de seguiment amb periodicitat de 2 mesos formada per Territori, ajuntaments afectats, Plataforma pel Desdoblament 2+2 de la C-55 (Cambra de Comerç de Manresa, PIMEC Catalunya Central, Plataforma No més Morts, Federació d’AA.VV. Manresa, Xarxa 7)
7. Compromisos per al desdoblament 2+2 de la C-55 entre Manresa i la C-58 aprovats pel Parlament de Catalunya amb rang de Llei, i amb reserva pressupostària
La Plataforma ha anunciat també que té previst fer una compareixença al Parlament per tractar aquest tema, en una data encara per determinar.
La Plataforma pel Desdoblament de la C-55, que està integrada per agents del teixit econòmic i social de les comarques afectades per la C-55, va néixer l’abril del 2024 amb l’objectiu d’aconseguir el desdoblament d’aquesta infraestructura de manera urgent i immediata.
Les institucions impulsores de la Plataforma sónla Cambra de Comerç de Manresa, PIMEC Catalunya Central, la Taula de Territori, Sostenibilitat i Infraestructures, la Plataforma no més morts C-55, Xarxa 7 i la Federació d’Associacions de Veïns de Manresa. Compta amb més d’una seixantena d’adhesions d’empreses, entitats i particulars, que poden consultar-se a https://desdoblamentc55.org/.